SERABUT!

Thursday, August 20, 2009

so, this incoming fasting month, aku suda buat masterplan dah...
pergh!!!! bunyi cam gempaq jek kan? hehehe...

Bulan yang paling aku tunggu tunggu (poyo je..) BULAN PUASA...tapi, aku sebenanya ada tugas. nak kene sedia kan makanan time MORIH. ermm...nak suruh makcik kafe buat makanan ape ek? ramai ke turun nanti? camne kalau tak habes? arghh!!!! kusut pale otak aku....tak ape lah. nanti lah aku urus kan..

chioooowwww!!!!


4 pesanan kepada aku:

arif so_pyan said...

happy fasting

PaTZzI@mIsTy said...

study bersungguh2 lagi!
jgan jadik mcm aku plak nnti..
all the best!
and selamat berpuasa!!!

hasfyeirah said...

elax2! cabaran 2 bro...

senikehidupan said...

Afeb, dalam kita nak mengejar kejayaan ni, memang banyak kali kita akan tersungkur tersilap.

Kita akan kerap kali tanya "kenapa?",

Tapi bagi aku lebih baik kita tanya, "kenapa tidak?"

Kita mengubah paradigma gaya kita berfikir tentang apa sebenarnya erti education sebenar.

Dulu kita kata belajar nak dapatkan kejayaan, dapat kerja dan sebagainya.

Tapi mungkin itu tak cukup dan masih tak memberi motivasi untuk bergerak kehadapan lebih.

Kemudian kita ubah.

"Aku belajar sebab aku takkan jadi orang kalau aku tak belajar!"

Kadang-kadang ada silapnya cikgu Zamzan kata kita jangan letakkan bunyi-bunyi negatif dalam pemikiran kita.

Tapi realitinya kita hidup dengan memberikan respon terhadap perkara yang negatif.

Bukan nak mengajak jadi negatif Afeb.

Tapi negatif ni menjadi isu jiwa kita.

Kita tak nak masuk neraka, lalu kita cari syurga.

Kita tak nak masuk dalam penjara, lalu kita cari kerja.

Kita tak nak jadi bodoh, lalu kita cari orang contoh.

Sebab tulah surat khabar 'headline' dia tulis dengan isu yang negatif. Biar pembaca tertanya-tanya.

Kita masih tak terlambat.

Masing-masing menentukan masa depan sendiri.

Salam dari rakan yang lama tak berhubung :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...