Apa nak Jadi?!

Wednesday, December 24, 2014

assalamualaikum dan salam selamat malam.

*urut urut tengkuk*

prakkkkkk!

mak aii. bunyi apo tu? laaaa.. tengkuk terkehel, alignment lari. jap jap, betulkan jap.

ok done!

ok, gua nak kabo ni, gua baru balik tang melaka. interview was just fine. nothing much. they asked and i answer it with all my heart. simple as that. (puihhhh.. lidah jawa! kah!)

dan sekarang ni masih menunggu jawapan dari company lain, follow up tu sudah, cuma mungkin rezeki takda lagi rasannya. bertabah sungguh menjadi seorang fresh graduate. haha

tadi masa interview, puan tu tanya "engko ni base engineering, pehal nak mintak pembantu tadbir? "

"amboi. kasarnya. dasar orang penjawat awam sungguh", detikku dalam hati seraya membalas "eh? skatilah! " (ok tipu.)

"saya ni puan, fresh graduate, mintak mana mana kerja, semua nak pengalaman! PENGALAMAN! PENGALAMAN! " balasku sambil menunjukkan jari tengah kemuka puan tersebut (ok tipu lagi.) 

"saya ni puan, cuba sahaja puan. dapat atau tidak, itu semua atas kuasa ALLAH swt. yang menentukan saya dapat kerja bukan puan, yang bagi gaji bukan puan, yang bagi semangat untuk kerja bukan puan. ingat itu puan. ALLAH! " interviewer itu tercengang lalu sujud lah ia menyunam ke karpet merah yang berhabuk, mungkin dah 8 tahun tak vaccum itu sambil melafazkan taubatnya (ok tipu sekali lagi.)

"saya..... errr...."

krik krik krik


p/s: get ready for the future!

Oh! Tidak~~

1 pesanan kepada aku:

Unknown said...

Hahaha...penjawat awam...eh..eh...cik akak salah seorang..kiki...tapi akak tak sombong..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...