GURU YANG TIDAK DISANGKA

Wednesday, December 22, 2010

selalu orang selalo suruh ikut resmi padi. makin berat makin berguna. itu sifat baik yang ada pada flora. kalau fauna pula? hah! mesti tak tau kan? tadi bersiar-siar dekat 'muke buku' nampak status member ni. die tulis bende ni:-

A wise old owl lived in an oak

The more he saw the less he spoke

The less he spoke the more he heard.

Why can't we all be like that wise old bird?


burung hantu ni tak suruh kau diam, tapi berkelakuan seperti die. tunggu dan

bersabar semasa memburu. eh? macam bagus pula kau burung hantu. mau suruh

orang "tiru macam saya" pula. apa kau ingat kau artis. oh tidak! sudah mula

merepek. ape yang aku mau sampaikan adalah, dalam setiap tindak tanduk kite,

harus bersabar, tunggu(jangan la lame-lame..), plan betol-betol dan berfikir secara

rasional. macam si hantu ni. eh? silap burung hantu. maaf ye cik burung. hehe..XD


eh? berlagak sungguh kau. turun kan dada tu sikit.


ada banyak contoh lagi. banyak la fauna lain yang ada sifat-sifat yang baik yang harus kita
teladani. ciptaan ALLAH memang sempurna. namun, manusia itu sendiri yang tidak

menggunakan akal beliao untuk berfikir. cuma tahu, "aku yang terbaik". kadang-kadang kita

tidak sedar, sekecil-kecil haiwan boleh menjadi "unexpected teacher" dekat kite. kan?

4 pesanan kepada aku:

ARC™ said...

agreed :)

af3b_p!LaH said...

ARC,
hehe..weh, asal tulisan aku jadi mcm ni hah? pelik la..aku da la buta laptop ni..harap dpt bantu..

Khadijah Yusof said...

like3=)

af3b_p!LaH said...

DATO',
thx..haha!!XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...