KENTANG

Thursday, December 23, 2010

"skreeet", bunyi sliding door dibuka. "kau mau pergi mana ni?", soal beliao. "nak keluar jap, boring la duduk rumah ni. kalau ada bini takpelah" balasku. "tu la. aku suruh kawen, taknak. macam-macam alasan. padahal, diri sendiri yang cari masalah. sekarang, komplainlah diri sendiri". geram sugguh hati bila dilemparkan kata-kata begitu. "membebe...", tersentak tatkala mengingatkan diri yang sedang berbicara dengan beliao. "tak baik cakap macam tu, aku harus sabar", bisik hatiku.

"yela-yela. mau kuar ni. petang sket balik", aku memberitahu. "hah, lagi elok kalau kau tak pulang, menghabih an bogheh yo", katanya. "whatever.." balas ku didalam hati. "balik nanti jangan lupe beli kentang 3kilo", pesan beliao. "yela-yela, chow dulu" balasku. "wokeh", berkatanya sambil menggelengkan kepala macam ala-ala hindustan gitu.

tak balik petang pun. saje je cakap balik petang. biar dier risau. lagipun, kalau lewat sangat, kang mesti die memepel. sakit 'cerebrum' aku menahannye.

"pet pet pet...", bunyi motor wave balik. "nah, kentang tu". "nak buat ape dengan kentang ni?", soalku. "nak rebus kau kang. aman sikit dunia aku", sindir beliau. "eeee...kalau aku tahu, aku belikan kentang yang busuk tu tau tak?" berkataku dalam hati.

1 jam kemudian....

"ape yang bau macam 'good-good' je ni?", soalku. huh?! WTFISH n CHIP?!

jeng3!!!


KARIPAP!!!
NIA CAP EH!! MEN CAYA EH DOH!!XD

then kat sebelah tu ada lagi doh-doh yang belom dibikin dengan inti sekali. still in process bak kato oghang nogori smilan. kah3!!!XD


tetibe je ade smiley kat tepi tu kan? Pelik ye tak?


mesti la ada intikan? kalau tak, bukan karipap la.


penat tau buat bende ni. penat nak buat tepi-tepi die tu. ape term die ek? klaim. hah! tu kot kalau tak silap. tangan laki-laki kan? mau buat karipap, hah! amik kau jadi lempeng. tak jadi weh aku buat! sudahnye, aku tengok je mak aku buat. siap, aku makan la! haha!!!XD


4 pesanan kepada aku:

Khadijah Yusof said...

haha...den ghobuih ko kang..hehe

Lelaki Ini said...

umang ai!!!
garang eh?!

paperhafiy said...

had tepi-tepian karipap nuh kito panggil bhunge
Bak mai sini sket

Lelaki Ini said...

HAFIY,
ea? owh. buat sendiri la weh. kah3!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...