HUTAN 4

Saturday, June 25, 2011

hampir nak masuk pagi da ni..hari makin nak terang...ketua platun bergegas mencari runner dahulu.. runner! pegi cari sarjan  platun suruh cek sume ahli skuad.."baik tuan!", runner bergegas mencari SARJAN PLATUN dalam bulatan yang kitorang buat..

"hah! tu pn kau! afeb! eh silap! SARJAN cek bebudak ni sume..pastikan dalam posisi memasing"

"ok2.."

pergerakan berhati-hati aku susun bagi memastikan musuh tak perasan pergerakan kami.. RIKI, RIFLE, BLANK, COMMUNICATION, MEDICAL sume berada dalam posisi bulatan sambil meniarap bersedia dengan senjata  memasing..

hampir 10 min aku menge-CEK bebudak ni..ade yang tersengguk-sengguk mengantuk..kesian..yela seharian tak tido..xpe..berkorban demi negara! lalu aku bergegas mencari KETUA PLATUN..
tiba-tiba ternampak satu makhluk dengan seekor lagi terkedek-kedek mengikut dibelakang.. aku panik, ku hunuskan senjata sambil mendekatinya..


"laaa...tuan rupenye..hehe...tuan! sume siap!"
"ape la ko..shidi pon da x kenal ke?" sampuk si runner
"haha.."

hampir 15 min 'stand to', aku ternampak satu bayang-bayang lagi..

" hish..dalam hutan ni macam-macam lah! serammm"

lalu aku memberanikan diri tanya "kacang!"

bayang tu senyap je. hampir 3 kali aku tanye, die masih tak jawab 'rebus'..itu password kami, KACANG REBUS..aku nak tembak, tapi tuan halang..

"sabar. kite tengok reaksi die dulu.."

OK! SEMUA BANGUN! MACAM MANA?  PAHAM DA SITUASI 'STAND TO' NI?

laaa... instructor kitorang rupenye..hehe..camtu la serba sedikit situasi berada dalam hutan.. dulu mase orang-orang melayu nak pertahankan malaysia ni, camni la care diorang..tapi diorang lagi lame dalam hutan.. kitorang sehari je..itupun dah SEKSA! dengan pacatnye, hujan lak tu malam tu tanah licin, gelap lagi..hahaa..

tapi tu sume pengalaman yang menarik dan besssss~~
kitorang keluar dari hutan pukul 7 pagi camtu.. dah siap kemas sume..balik nek trak..nasib baik..kalau kene lagi jalan kaki macam  mase nak datang HUTAN TUPAH ni, tak ke naye kitorang.. 4 kilometre beb! jauh tuuu~~

Oh! Tidak~~

0 pesanan kepada aku:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...