KENANGAN SEKOLAH Part 1

Thursday, August 4, 2011

zaman sekolah memang syiok! macam-macam berlaku..ntah macam mana lak rase nak sumbat memori aku ni dalam diari alam maya aku ni...bermula dengan zaman hingusan aku....alkisah....

{Tahun 1979}

  1. ermm...ni kali pertama aku dipisahkan dari keluarga...takdelah jauh sangat aku ditempatkan, Tabika Perpaduan Kampung Penin Lalat (KPL) je...hehe...aku akui, sepanjang sebulan pertama aku menuntut ilmu kat situ, bapak aku jadi peneman setia...kalau tak, aku akan melalak macam anak kucing hilang mak die...hehe...macam-macam yang bapak aku buat supaya aku pergi ke tabika itu...termasuklah, 'tawar' air untuk diri aku supaya tenang, takde nanges-nages pegi tadika...(terok kan masalah aku?) akhirnya, selepas sebulan ok da..aku pulak yang tak sabar-sabar suruh bapak aku balik...jemput balik pun takpe...hehe..
  2. dekat sini, macam-macam ragam kawan-kawan aku...ade sorang tu, kalau marah, die nanges, then biji mata die tukar jadi merah sangat...macam kene rasuk dowh! cuak giler! sesape pon takde nak kawan dengan die..aku? aku kawan sesapa je..hehe..ade sorang tu, ABU (bkn name sebenar) manje mengalah anak Raja...aku rase anak raja pun tak manje cmtu...(eleh, cakap orang..) eh? helllllooooo? aku cuma taknak pegi tadika tu je...si ABU ni lagila,  kalau time makan lambat sikit, merengek...makan kan dalam pukol 1000 pagi camtu...da merengek nak panggil mak...duhhh..lepas tu, tak bole salah sikit...nak pepukul orang...senang cakap, kalau orang jawa panggil ape? aaa...hah! CIWEK...da lah rabun warne, ade ke kaler HIJAU die cakap MERAH...ahahahahahaha!!! (jahat kekutuk orang time pose...)
  3. benda paling jahat pernah aku buat (budak kampung, beselah..) adalah ermmm...hah! kacau anak India sorang ni, aku gelar die si B...AKU, ALI, ABU (jangan tanye camne aku baik ngn ABU) memang suka sakat si B ni...pernah sekali mak bapak si B ni datang nak marah kitorang, huh! ape lagi nyorok balik tandas laaa...cuak dowh!!! ahahaha!XD
  4. ermmm...budak pompuan? ehehehehe....malew lew ittew (wajib sepak skng..) first crush aku adalah sorang budak pompuan ni (budak-budak, beselah..cinta monyet gitu..) die anak cikgu sekolah rendah kat kampung KPL aku ni...ahahaha! kelakar lah! macam bodo pun ade gak! mase harijadi die kan, aku belikan errr....urmm...S..A.N..I..T...A.....aahahaha! malu giler! eh?! hellllooooo, aku selalu tengok mak aku pakai gune ok (bwk masuk bilik air..), mane lah aku tahu die tak capai baligh lagi....haishh~~
  5. ermmm..tup tap tip top, sesedar dah setahun jugak aku belajar kat tabika tu...hari sebelum grade tu (ceeewahhh, grade ye tak?) macam-macam lah kitorang di-PAKSA tolong, angkat jubah lah (tak tahu pun ape jubah time tu..), hadiah-hadiah lah...tapi kerja-kerja reringan je kene buat...
  6. sampai mase hari graduation tu, adelah sikit-sikit persembahan...kitorang buat persembahan nyanyi...weee~~ aku suke nyanyi (x sedap pun sore...) aku pakai baju melayu kuning dengan samping warne biru (samping berjanzi bapak aku..) dan songkok warne unggu...mak ai! dah macam bangla tak siap da keadaan aku time tu...tapi, disebabkan time tu aku kecik lagi, fesyen bukan keutamaan...ahaha!!!XD

akhirnya, grade lah aku sebagai pelajar.... 
                       
TABIKA PERPADUAN KAMPUNG PENING LALAT

4 pesanan kepada aku:

Nasz said...

haha..tiba2 teringat zaman tabika dulu..

MOHD NASER.com

Lelaki Ini said...

NasZ,
hahaha,,,kan?

TUKANG TULIS said...

kecik2 lagi pun berangan dah ada suara sedap??
*larik!!!

Lelaki Ini said...

SuperHuman,
kejarrrrrrr!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...