KENANGAN SEKOLAH Part 3

Wednesday, August 10, 2011

previously on KENANGAN SEKOLAH Part 2....



{Tahun 1894}

SEKOLAH KEBANGSAAN TUNKU REFLEKSI..

kehidupan aku dekat tempat baru, memang amat tak dapat aku terima sekali..memandangkan pertukaran iklim yang mendadak membuatkan aku berasa sungguh tidak selesa..pfftt..iklim? macam belajar kat luar negara lak..

itu faktor utama, faktor yang kedua, kawan-kawan aku! arghhhhh! nak cari yang baru pulak dah~~
tapi disebabkan aku ni jenis pemalu, aku senyap saja..

budak pertama yang aku kenal adalah Aon (bkn name sebenar)
die nampak peramah sebab die tegur aku dulu..berlatar belakangkan seorang yang separa kaya..biasa-biasa lah..tak macam aku..ermm..*pehal nak tacing?*

ade sekali tu, mase tu sedang berlansung ujian bulanan..mase tu paper ape ntah..aku nampak si  Ali..eh? bukan-bukan ni watak dekat KENANGAN SEKOLAH Part 1
si Anu la..hehe..aku nampak Anu ngn Ani (bkn name sebenar) ni macam rapat sangat..aku pun tulis lah "Aku nampak kau dua orang ni serasi bla bla bla..."
aku suruh lah si Ano (bkn name sebenar) past dekat Anu biar die bace, si Ano ni pulak menggedik nak tengok, aku tak kasi...korang bayangkanlah kekalutan yang terjadi mase tu..
sudahnye, kantoi dengan cegu BM yg jage kitorang tu..
ayat die "ooo..ini keja kamu ye, nanti saya laporkan guru kelas kamu"

bebudak lain sume pelik..apekehe nye tu yoob? ahaha! takde la...sume buat muke konpius diorang la..blurrr je...


aku pulak muka da merah padam..hadoiii~~ 
mati laaaaa~~
sudahnye, kene lempangan pasti-merah-pipi dari cegu kelas aku...arrghhhhhh! malu!
dah la pelajar baru, buat hal lak tu...hehe...

**************************

tengah syok menikmati karipap yang pedas lagi seksi tu, tetiba saja dalam kelas 5 Mawar haru biru..
aku pun ape lagi lah, teros amik port untuk bersama memeriahkan kehuruharaan tu..hehe..
tengok-tengok, budak pompuan kelas aku kene sampuk..pagi-pagi pun kena kan? pelik..hehe..

dengar cite, die main "Spirit Of The Coin"
aku yang baru setahun jagung ni, terpinga-pinga..lantas, bagi meleraikan kekusutan dalam hotak aku ni, aku tanye lah budak sebelah aku yang muke die macam tengah tengok 7 wonders depan die..

xde perasaan lansung,,,

die pun cakap lah dengan ekspresi muka cam kat atas tu, "alah, benda tu macam kau seru setan la.."

aku pun mengangguk tanda tak berapa paham...

memang kecoh la satu sekolah time tu, sudahnye macam-macam cerita la keluar yang tak logik yang malas aku nak type..hehe..

sudahnye, budak tu pindah dari sekolah tu..mak die risau kalau jadi lagi macamtu..punca kejadian masih belum diketahui..ceeewaaahhh~~ cm bace berita lak...


bersambung.....


6 pesanan kepada aku:

Unknown said...

I used to here, the spirit of da coin and it's sound scary..
thanx 4 alwayz coming to my blog

Rean said...

wow! abistu ade jadi pape tak kt budak tu?

Lelaki Ini said...

@fahmie firas,
seram kan? eee..ahaha!

@iMBobo,
die pindah skola then snyap..xtau da ape jd..

L said...

anda pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

Aleen Aiden said...

wuuu spirit of d coin..itu citer zaman skolah2 je tu.hi3

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip servis motorsikal kupcai scooter

uihhhhh aku teringat masa dok belajar kat area ulu Gontam sekolah sekolah atas bukit tepi jalan rayo bosa.... aduhhhh samo lahh cito nyerr tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...