KENANGAN SEKOLAH Part 2

Thursday, August 4, 2011

ermmm..lepas berakhirnya zaman hingusan aku tu, bermula lah tahun yang baru untuk aku...time tu dah takde hingus dah...jangan geli-geli ok? ahaha!XD
zaman ni, aku dah besar sikit...sikit je tau..hehe..




{Tahun 1980}
ermm...first day masuk sekolah rendah? takde bende yang menarik pun..cuma, ade sedikit tambahan, aku dah tak perlukan Pengawal Peribadi dah...ehehe..yela, sume member-member time tadika dulu...dah kenal...hehe...orang first yang aku cari adalah...budak pompuan anak cegu tu? no no no...kan aku dah cakap, tu cinta monyet je...ahahaha! ABU dengan ALI aku cari dulu...kitorang nak duduk sesama la...hehe...second, si B...ala bangla yang aku citer kat sini tu...die masok kelas aku gak...siap kau! (sambil kitorang berpandangan dan menganguk setuju..)

cikgu-cikgu kat situ? ermmm...sumenye baik-baik belaka....baik? pffftt...cegu yang paling aku 'sayang' sekali, cegu BM aku...disebabkan die paling aku sayang, sampai nama pun tak ingat...tapi muke manje ala-ala SINGA lapar tu masih jelas dalam ingatan aku...ahahaha!XD (dapat dose free lagi...) 

aku adalah pelajar yang sederhana saja...membaca time tu pun tergagap-gagap lagi...tapi, disebabkan guru BM aku tu, aku pandai dah bace...buat kerja sekolah? huh! jangan cakap la...aku la orang yang paling selalu kene cubitan lima petala langit dari die...perghhh!! die punye sakit, toksah cakap, seminggu tak hilang...die cubit, tekan, pulas, hold jap then kedepan kebelakang...mau tak berbekas...ahahahaha!XD
          
cegu kedua paling garang..cegu ENGLISH...lelaki INDIA...ceh! nyampah aku...aku paling tak suka BI la...asal salah sikit mesti kene pijak kasut...eeee...geram tau! nak memutihkannya, bukan senang...ggrrrr...die ingat die tak berat ke? dah lah berat cam gajah! sakit kaki ittew (sila sepak..)

{Tahun 1981}
ermm...masuk tahun ni...aku dapat tawaran untuk jadi pengawas...so, kejahatan aku kurang sikit...sebenarnya, aku ni takdelah jahat sangat, nenakal gegitu je...aku ni lebih pendiam bile da masok second year ni...ehehe...lelebih lagi dah jadi pengawas ni...tapi aku still dalam percubaan gitu...hehe...

kalau nak tau, aku ade musuh ketat...budak darjah 3...kembar tau...selalu kembar ni baik, tapi yang ni jahat....selalu pandang slack kt aku...cakap tak puas hati dengan aku...sebab die ...ntah la...nakal budak-budak la katekan..hehe
tapikan, family die ade kedai kat kampung aku tu, nasi lemak die makan dengan AYAM MASAK KICAP! perghhhhh! bessss~~
tapi aku tetap tak suke kembar tu...

{Tahun 1892}
this year! aku ade pekse penting...aku rase last buat pekse ni, sesape yang sebaya aku kot?...PTS (Penilaian Tahap Satu)
aku tak harap pun untuk dapat, sebab itu untuk bebudak terpilih saja...yela, aku ni bukan pandai sangat...

nak di pendekkan cerita, aku lepas ujian tu, tapi aku amik keputusan untuk tak nak berganjak dari level sebenar aku...sebab aku sendiri tahu kemampuan aku...lagipun...sayanglah dengan rakan-rakan aku...lelebih lagi si ABU dengan ALI...hehehe...

aku rase tahun ni paling letih....sebab ape? ade sekolah petang...KAFA...yang belajar Arab, Akidah, Sirah sume tuuu~~
hehehe...KAFA ni besss...aku selalu ponteng, masok lambat (kekecik da pandai fly)
kalau ponteng tu, g memancing kat sungai...hehehe...kalau masok lambat tu, sebab memang aku sengaja nak lambat...haha!XD

oh! satu lagi! yang besnye tahun ni, kelas aku tinggi...kelas darjah 3 memang satu-satunye spesel kat kampung aku...kitorang je bangunan tinggi...kire kalau banjir, kitorang selamat..hehe,,,

{Tahun 1893}
tahun ni pon cam bess gak, sebab kelas kitorang dalam makmal sains...tapi untuk sementara je...bangunan kelas baru sedang dibina...dekat dalam tu macam-macam ada...makmal sains kan? hehe..tak sampai  bulan, kitoran pun pindah dekat bangunan baru tu...sebelom masok, memang kene basuh la..berhabukk~~

oh ya! pasal budak kembar tu? ermmm..lepas aku secara rasminye jadi pengawas, aku mule la bertugas dengan diorang..memula tu, macam haram la layanan diorang...lelama tu kitorang baik lak...adui~~ kelakar betol...(same kes dengan si ABU)

start aku darjah 4 ni, tak tahu mane diorang tercampak sekarang...nak kate dekat kampung, dengar kate family die dah pindah...oh no~~ there goess my nasi lemak with ayam masak kicap tu....

lepas tu, aku dengar family aku lak nak pindah lepas aku habes je darjah 4...ermm...bye KAMPUNG PENING LALAT~~


bersambung.....

2 pesanan kepada aku:

TUKANG TULIS said...

sekolah tahun 1980 lah sesangat kan??
verangan lagik disitu..

Lelaki Ini said...

SuperHuman ,
heh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...