ROJAK HIDUP

Sunday, January 16, 2011

dulu,
kau amat baik denganku
selalu mengambil berat tentangku
mengajarku erti persahabatan

dulu,
kau suka menyakatku
bersama rakan yang lain, menganjingku
kadang benci, kadang hepi
tapi tidak pernah aku ambil hati

dulu,
sering bermain bersama
setiap petang, aku tak lupa
gelak tawa harung bersama
lebih waktu kena denda

dulu,
tak kusangka kita setanah
kau matang
aku budak
umpama abang kau ku anggap

tapi sekarang, entahlah. macam sudah tidak serupa macam dulu. bila kau jumpa aku buat tak tahu. mungkin kita tak sekepala. kawan-kawan kau matang, aku kebudakan. mungkin itu satu alasan. tapi kadang aku pelik. kau tiba-tiba jadi baik. aku tak faham dengan kau. yang penting, aku tetap ingat kau.

*penulis sedang cuba mencipta sajak (macam rojak adalah..) tak ada kena-mengena dengan diri penulis (yeke? hehe..) ok, tak baik tipu. sebahagian je, yang lain tambah-tambah. sebab?? nak tahu?? sebabnye, blog ni aku punya. ok? hahaha!XD

9 pesanan kepada aku:

echidna mundo said...

entah mengape,
hati terase,
tak kala malam menjelma,
ngantuk pulak rasenye,
ini sume dugaan semate-mate,
kte chill saje,
walau ape dorang kate.

*penulis sedang cube mengomen dengan sajak okeyh..hehe :D

af3b_p!LaH said...

ECHIDNA,
kalau sudah lalat
lalat saja, jgn jadi sepat(tibe..)
kah3!!XD

echidna mundo said...

apakan daya,
sotong sudah berkate-kate,
sekali tangan dilibasnye,
terpercik dakwat ke muke,
lalu hitam lah seluruh badan dan mukenye,
dan itulah die,
AF3B lah jawapnye,
HAHAHHAHA XP

kicap said...

dulu afeb muda
sekrg dah tua.
hehe.
sayu nya sajak.

af3b_p!LaH said...

ECHIDNA,
bila lalat sudah merepek,
x dapek nak buek,
kita layan saja,
kerenahnya...

ARC™ said...

hehhe okla tu sajak. lame2 lawa la

af3b_p!LaH said...

ARC,
ok thx!

echidna mundo said...

pnjam post ko feb. nak kasi ko femes eh. hehe

af3b_p!LaH said...

ECHIDNA,
pinjam je.
no hal der! cume sajak bese yg penuh dengan repekan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...